Harjoitusten kuvaukset

Tältä sivulta löydät erikoistreenien harjoituskuvaukset.
Yleistreenit sisältävät monipuolisesti taekwondoa kohderyhmän (ikä, vyöarvo) tarpeet huomioiden.
Vyöarvot kuvataan numeroillta 8.-1.kup (värivyöt) ja 1-9-dan. (mustat vyöt). Tarkat vyöarvojen kuvaukset löydät täältä

Alkeistunnit

Alkeistason tunnit, jotka soveltuvat aloittaville harrastajille on merkattu harjoitusaikataulussa punaisella fontilla. Kaikkien alkeistason tuntien kuvaukset löydät täältä

Aikuisten harjoitukset

Harjoitus Kuvaus
Ottelu aikuiset Harjoitus sisältää erilaisia otteluun valmistavia pariharjoitteita sekä taekwondon kilpaottelua. Harjoitus on suunnattu ensisijaisesti perustason harrastajille, joten minkäänlaista aikaisempaa kokemusta otteluharjoittelusta ei vaadita. Harjoituksessa huomioidaan osallistujien mahdolliset taso ja kokoerot mm. parien valinnassa ja korostetaan hallittua voimankäyttöä, jotta jokaisen harjoitus on turvallinen ja hauska kokemus! Harjoituksia varten saat tarvittaessa lainasuojat seuralta. Harjoituksiin osallistuu naisia ja miehiä keltaisesta vyöstä ylöspäin, joten älä epäröi osallistumistasi!
Liikesarjat Harjoitus on suunnattu kaikille yli 12-vuotialle harrastajille, jotka haluavat harjoitella liikesarjoja kilpailuun tähtäävin menetelmin. Harjoitukseen osallistuminen ei kuitenkaan vaadi kilpailuihin osallistumista.
Trikkaus ja liikesarjat Harjoitus sisältää akrobatiaharjoitteita sekä liikesarjoja. Harjoitus on yhteinen yli 10-vuotiaille lapsille sekä aikuisille. Osallistumisvaatimuksena on vähintään keltainen vyö.
POTKUT ja KEHONHALLINTA Potkutreeni on intensiivinen potkuihin keskittynyt harjoitus, jossa erilaisia potkuja harjoitellaan potkumaaleihin. Harjoitukset voivat keskittyä potkutekniikkaan sekä toistoharjoitteluun. Potkuharjoittelun lisäksi harjoitus sisältää erilaisia kehonhallintaharjoitteita, jotka tukevat taekwondon lajiharjoittelua.
Diesel-treeni Harjoitus sisältää monipuolisesti taekwondoharjoitteita matalalla intensiteetillä. Harjoitus soveltuu erityisesti taukoa pitäneille harrastajille tai muutoin matalampitempoista harjoitusta kaipaaville.
Kick HIIT Harjoitus on loistava kuntoiluharjoitus myös taekwondoa harrastamattomille aikuisille! Harjoitus sisältää kovatempoista potkuharjoittelua yksinkertaisin tekniikoin sekä muuta lihaskuntoharjoittelua.
Balance Harjoitus on rauhoittava ja rentouttava koko kehoa palauttava harjoitus. Harjoituksen aikana syvennytään venytyksiin ja huolletaan kehoa mm. pilatesrullan avulla. Soveltuu jokaiselle lajitaustasta riippumatta

Lasten ja nuorten harjoitukset

Huom! Lasten harjoitusten ikärajoja toivotaan noudatettavan. Rajatapauksissa huomioimme kuitenkin esim. lasten kokoon ja kehitykseen liittyvät seikat, jolloin esim. vanhempien lasten ryhmään kuuluva lapsi voi halutessaan osallistua nuorempien ryhmään ja toisin päin. Poikkeustapauksista tulee kuitenkin aina keskustella etukäteen harjoituksen ohjaajan kanssa. Ohjaajiin saat yhteyden kasvotusten tai: taekwondo@budokwai.fi

Harjoitus Kuvaus
6-10-v ja 11-14-v yleistreeni *monipuolisuus Harjoitus on suunnattu kaikille 6-14-vuotiaille lapsille ja nuorille. Harjoituksessa keskitytään monipuolisiin liikuntataitoihin 30-45min ajan, jonka jälkeen osallistujat jakautuvat tasoryhmiin harjoittelemaan lajitaitoja.
yli 10-v. trikkaus ja liikesarjat Harjoitus sisältää akrobatiaharjoitteita sekä liikesarjoja. Harjoitus on yhteinen yli 10-vuotiaille lapsille sekä aikuisille. Osallistumisvaatimuksena on vähintään keltainen vyö.
6-10-v. ja 11-17-v. ottelu Harjoitukset sisältävät ottelua ja otteluun valmistavia harjoituksia. Harjoituksia varten saat tarvittaessa lainaksi suojat seuralta. Harjoitusten aikana harjoitusparit jaetaan koon ja taitotason mukaisesti pareihin ja harjoituksen turvallisuudesta huolehditaan ensisijaisesti. Vaikka alussa jännittää, niin suosittelemme jokaista lasta kokeilemaan otteluharjoituksia. Se on nimittäin hauskaa! Osallistumisvaatimuksena on vähintään keltainen vyö.
Kilparyhmä Kilparyhmä on otteluharjoittelusta ja kilpailusta kiinnostuneille yli 12-vuotiaille nuorille suunnattu ryhmä, joka harjoittelee muiden harjoitusten lisäksi 3-kertaa viikossa. Kilparyhmässä ei ole tasorajoja, joten kaikki ottelukilpailusta ja tavoitteellisesti kilpaurheilusta kiinnostuneet voivat hakea mukaan. Tarkempaa tietoa löydät täältä