Kuntobudo — Kuntoliikuntaa budohengessä

“Sykkeet ylös ja hiki pintaan”

Kuntobudossa pääpaino on perus- ja lihaskunnon kehittämisessä sekä kehon liikkuvuuden parantamisessa. Tunneilla käydään läpi eri kamppailulajien tekniikkojen harjoitteita mm. lyönnit, potkut, ukemit, mattotekniikat ja kehonhallinta. Tuntien aikana tehdyt harjoitukset kuormittavat kokonaisvaltaisesti liikuntaelimistöä, mutta erityinen huomio on keskivartalon hallinnassa. Harjoittelu auttaa niska-, hartia- ja selkävaivoissa sekä parantaa liikkuvuutta.

Voit tulla mukaan koska vain haluat. Kaikki tekevät suoritukset oman kunnon mukaan ja omaa kehoa kuunnellen. Osallistujilta ei edellytetä aikaisempaa kokemusta mistään kamppailulajista. Niille joilla on joidenkin vuosien tauko karaten tai muiden kamppailulajien harrastamisessa, kuntobudo on mainio tapa aloittaa uudelleen lajien parissa. Sopii myös harrastajille, jotka haluavat monipuolista liikuntaa ilman isompia tavoitteita.

  • Kurssin kouluttajina toimivat Karateliiton kouluttamat ohjaajat
  • Alaikäraja on 15 vuotta. Yläikärajaa ei ole.
  • Harjoituksiin voivat osallistua myös Kamppailukeskus Budokwain jäsenet ilmaiseksi (karate ja taekwondo).
  • Harjoituspaikka on Kamppailukeskus Budokwain harjoitussali (3. tatami), Uhrilähteenkatu 2
  • Harjoitukset pidetään torstaisin klo 19.15-20.30
  • Kuntobudoon ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon
  • Saapuessasi salille kerro infotiskillä, että olet tulossa karaten järjestämään kuntobudoon
  • Saavu aina ajoissa esim 10-15 min ennen harjoitusten alkua, jotta ehdit vaihtaa vaatteet ja suorittaa maksun ohjaajalle
    • Pese jalat pukuhuoneen yhteydessä olevassa suihkutilassa ennen tatamille tuloa
    • Harjoitusasuksi mielellään kevyet sisäliikuntavaatteet, mutta ei kenkiä tai sukkia. Juomapullo ja pieni hikipyyhe on myös hyvä olla. Karatepuku tms voi olla turhan kuuma, joten sen voi laittaa näinä päivinä vaikkapa pyykkiin.
    • Jos sinulla on ennestään nyrkkeily- tai kamppailuhanskat, jotka sopivat pistehanskoihin lyömiseen, niin ota ne mukaan. Lisäksi, jos sinulla on hyppynaru se kannattaa olla myös mukana. Näitä ei kuitenkaan tarvitse hankkia, sillä meillä on jonkin verran omia varusteita.
    • Korut, kellot ja sormukset yms pois päältä ennen harjoituksiin tuloa oman ja muiden turvallisuuden vuoksi. Älä kuitenkaan jätä arvotavaroita pukuhuoneisiin. Ota arvotavarat esim pieneen kassiin mukaan tatamin reunalle

Harjoituksien runko

  • 20 min alkulämpöä eri teemoin mm. tasapaino, ketteryyys, reaktiokyky, koordinaatio, liikkuvus, aerobinen kestävyys, nopeus, voima, ajoitus
  • 30-40 min kamppailulajitekniikoita monipuolisesti, jossa pääpaino lyönneissä ja potkuissa pistehanskoihin tai potkutyynyihin. Joskus jopa sovellettuja paini- ja mattotekniikoita
  • 20 min lihaskuntoa edistäviä harjoitteita mm. kuntopiiri tai muut vastaavat harjoitteet. Pääpaino keskivartalon hallinnassa. Harjoittelun aikana käytetään erilaisia välineitä mm. kahvakuulat, kuntopallot, levypainot, steppilaudat, hyppynarut jne.

Vakuutukset

Hinnat

  • Kuntobudo sisältyy Budokwai karaten ja taekwondon kalenterivuoden harjoittelumaksuun.
  • Voit myös osallistua ilman em. harjoittelumaksua ostamalla jonkun seuraavista:
    • 10 kerran harjoittelukortti (voimassa vuoden)
    • Kertamaksu
    • Maksuvälineiksi käyvät käteisen lisäksi myös Smartum ja Sporttipassi
  • Tarkemmat hintatiedot

Lisätietoja

  • Lisätietoja antaa Jarkko Järvinen sähköpostitse: